PK 92002 SH Koninklijke Saan

PK 92002 SH met een scala aan hightech opties

Koninklijke Saan startte afgelopen jaar een project inzake de investering van een aantal zeer speciale voertuigen, uitgevoerd met autolaadkraan, waarmee, door de ervaren medewerkers van Koninklijke Saan alle (on)mogelijke transport- en hijsklussen kunnen worden uitgevoerd.

Een behoorlijke uitdaging die natuurlijk graag mede werd opgepakt door VDA-Konstruktie B.V.! Samen met Mark van Klaarbergen, Manager Technische Dienst bij Koninklijke Saan, werden alle specifieke wensen vertaald in een aantal zeer speciale combinaties.

Feestelijk afgeleverd

Op vrijdag 18 februari 2022 is het eerste voertuig feestelijk afgeleverd in Diemen. Het gaat hierbij om een PALFINGER PK 92002 SH autolaadkraan, gemonteerd op een rondom luchtgeveerde 39 tons Volvo FM 8x2 trekker/bakwagen met 460pk Euro6 motor. De PK 92002 SH is uitgevoerd met een scala aan hightech opties. De autolaadkraan heeft, middels zeven hydraulische uitschuifdelen een hydraulisch bereik van 18 meter, een zesdelige hydraulisch uitschuifbare fly-jib verlengt het hydraulisch bereik naar maar liefst 30,4 meter. Door het doordachte ontwerp is het eigen gewicht van deze combinatie laag en tevens, door een zeer beperkte inbouwruimte, kort en daardoor uiterst wendbaar.

  

Demontabele elektro-hydraulische powerpack

Om in specifieke omgevingen, c.q. ruimtes te kunnen werken waar uitlaatgassen en / of geluidsoverlast niet zijn toegestaan, is de kraan tevens voorzien van een demontabele elektro-hydraulische powerpack, gevoed via 400V 32A krachtstroom die middels Laxo twistlocks gezekerd in de tailor-made demontabele ballastbak.

De kraan is verder uitgevoerd met een 3,5 tons hydraulische hijslier, die hydraulisch kantelbaar op de hoofdarm is gemonteerd. Zonder de lierkabel of kabelschijven te hoeven demonteren is de kraan, incl. fly-jib geheel in- en uitvouwbaar, waardoor deze direct weer inzetbaar is voor een volgende hijsklus met hijslier.

Middels toepassing van het RTC systeem, blijft de lierkabel constant op spanning, waardoor deze altijd perfect wordt geleid op de gegroefde liertrommel, hetgeen de levensduur van de kabel significant verlengt. Dankzij het SRC systeem blijft de last altijd exact gelijk onder de kopschijf tijdens lastvlucht vergrotende of verkleinende bewegingen. Door toepassing van het P-Fold systeem is de kraan, incl. fly-jib, en geheel gemonteerde lierkabel tot einde fly-jib, met slechts één bedieningshandel op een zeer bedieningsvriendelijke, snelle en veilige manier uit- en in te vouwen.

In het totale werkgebied van 360 ° wordt een 100% lastvluchttabel gerealiseerd, door toepassing van een extra steunpoot, gemonteerd voor de bumper van de trekker, incl. extra versterkingsprofielen in het truckchassis en maximaal 5000 kg ballastgewicht. 

De trekker is verder geheel gecompleteerd met tailormade RVS spatschermen, gereedschapskisten, kettingbakken etc. etc.

Wij wensen Koninklijke Saan veel succes met deze zeer doordachte machine en houden u graag op de hoogte wanneer de volgende, nog exclusievere opbouw zal worden afgeleverd!

   


Naar blogoverzicht
PK 92002 SH Koninklijke Saan

Deel deze pagina:


Naar blogoverzicht